Jeśli ktoś prowadzi własną firmę, to w wielu przypadkach będzie miał do podjęcia dużo różnych decyzji. Ważne jest przy tym to, żeby takie decyzje podejmować opierając się na jak największej ilości informacji, które będą w tym pomocne. Takie informacje uzyskać można na różne sposoby. Niejednokrotnie po prostu to będą dane uzyskane z przeanalizowania sprzedażowych raportów, lecz coraz większa liczba firm sięga też po najróżniejsze badania. Te są z reguły wykonywane przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeśli dobrze się je wykona, to dostarczą bardzo dużo cennych wiadomości.
Jednym z głównych obszarów są badania marketingowe, które mają na celu pomiar efektywności realizowanych działań związanych z promocją. Na ich podstawie można otrzymać informacje na temat tego, jak konkretna marka i jej wizerunek spostrzegane są wśród klientów czy jak przedstawiają się oferowane usługi czy produkty. Dość dużo znaczenia mają także testy czytelności reklam czy ulotek, przez co stosunkowo prosto można spróbować wdrożyć pomysły na poprawę.
Sporo firm decyduje się też na badania rynku, jakie dla wielu osób to dokładnie to samo co marketingowe. Lecz w praktyce różnic jest sporo, między innymi ze względu na to, że badania rynkowe analizują konsumenckie zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje. Aby były one możliwie wiarygodne, to stosuje się często telefoniczne albo bezpośrednie. Jeśli zostaną dobrze wykonane, to mogą dostarczyć wielu przydatnych do późniejszych działań informacji.
+Tekst Sponsorowany+